CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, 11 May 2015

Sessi Soal Jawap Firmax Bersama Doktor Hasrizan (Part 2}



Sambungan....
PART 2

 
Q: Saya ada anak baru berusia 20 bulan. Dia alami masalah sembelit sejak lahir. Boleh tak kalu saya gunakan fm3 kat anak saya tu. Nak sapu kawasan mana? Utk pengetahuan doc, biasanya kalu anak saya nak buang air besar akan ambil masa sampai 2 jam dan najis keluar bercampur darah. Boleh tak kalu saya sapu fm3 kat punggung anak atau memadai kat perut shj?

Q: Sy nak tanya ada satu customer sy anak dia dah umur 12 tahun tp dia masih lg tak terasa bila dia buang air besar tiba2 aje ada bau. Dia pernah bw jumpa doc pakar tp masih tak elok lg. Selain sapu fm3 di tempat yg utama adakah tmpt lain lg yg perlu disapu?
DOC: utk 2 situasi d atas.. Sapu fm3 kat nadi leher dan perut. Suruh dia minum jus buahan segar byk. Minum Sm3 separuh sachet sblm tido.

Q: klu ade ketulan kat payudara nak sapu kat mane je?
DOC: Sapu kat nadi leher dan perut. Juga pada pangkal breast. Kalau di bawah ketiak dan bawah puting ada ketulan. Itu tanda awal kanser payudara.

Q: Nk ty lg 1 msalah penyakit lelah yg kronik bolehkah sembuh dgn menyapu fm3 ni..bgaimna cr yg terbaik?
DOC: InsyaALLAH blh...utk lelah ..sapu 2 tempat wajib.. nadi leher dan perut...jika masa serangan..blh apply direct atas dadanya itu...

Q: kalau pesakit usus bocor apakah sama cara guna? Adakah sm3 blh mbantu dlm kes ini?
DOC: Sm3 bantu dgn cara pembaikan luka itu dan anti oksida. Sebaiknya sapu fm3 kat nadi leher n perut. Sm3 minum separuh sachet sblm tido.

Q: Saya ingin bertanya perempuan mengandung blh ke sapu fm3 di nadi tangan dan nadi leher?
DOC: Ibu mengandung dan menyusukan anak boleh guna fm3.

Q: Slps 2@3 bulan sapuan fm3 ini...mybe hormon kita dah stabil... Pd masa itu, adakah kita perlu lg sapu fm3 2 kali sehari atau blh selang selikan sapuan itu?
DOC: Lepas 3 bulan guna fm3 hari hari dh boleh skip. Tapi lebih baik diteruskan sebab akan lebih berseri-seri tiap hari.

Q: utk rambut yg botak, selain sapuan di leher dan perut serta ubun2.. dibhgn mana lg yg blh disapu utk mempercepatkan pertumbuhan rambut? DOC: Memadai sapuan kat nadi leher & perut. Ubun-ubun tu siapa yg suruh sapu?

Q: Saya ada satu soalan berkaitan dgn jeragat... bila sapu krim fm3 di tempat yg di sarankan selepas mandi... waktu pagi dan malam....juga minum sm3 sebelum tdo... kesan jeragat makin ketara.. kehitaman.. adakah kesan tindakbalas ini normal?
DOC: Jeragat memadai sapu fm3 tambahan atas jeragat selain dari nadi leher & perut. Sm3 minum slps 2 minggu guna fm3.

Q: Seorang kanak2 berumur 3thn terkena jangkitan kuman pd paru2.. telah dimasukan ke icu selama 7 hari. Selain sapu fm3 di nadi leher dan dibawah pusat.. adakah boleh minum sm3? Berapa sukatan dos yg doc sarankan? DOC: Guna fm3 dahulu selama 2 minggu baru minum sm3.

Q: ada satu kes. sapu 3 di nadi kiri.. tapi yg naik pipi belah kanan.. sebelah kiri jd kusam n mcm lebam?
DOC: Org tu badan terlalu berasid. Suruh dia guna fm3 & minum air mineral banyak.

Q: Tolong jelaskan secara ringkas bagaimana fm3 ini berfungsi kepada system badan setelah disapu pada nadi (akupunktur)?
DOC: Fm3 sebagai pengaktif hormon dan mencairkan darah. Kesan fm3 apabila hormon kembali aktif mcm masa muda dahulu dan darah lebih cair lebih byk oksigen. Sel yg rosak dibaiki lebih cepat.

Q: Saya ingin bertanya perempuan mengandung blh ke sapu fm3 di nadi tangan dan nadi leher?
DOC: Ibu mengandung dan menyusukan anak boleh guna fm3. Sapu kat nadi leher dan perut.

Q: nk tanya baby yg lahir, kepalanya besar. kata doktor dlm kepala bnyk air. bleh dk rawat dgn fm3? Mcm mane? Umur baby tu skrg lebih kurang 2bulan. Dia minum susu melalui tiub.
DOC: Sapu fm3 kat nadi leher n perut baby tu. Kesimpulannya...walaupun baby skali pun.. jika ada problem kesihatan...blh sapu dan hnya 2 tempat wajib shj.. 

WhatsApp 0162030535
Telegram 0162030535
SMS 0162030535

0 comments:

Post a Comment